zaterdag 30 november 2013

HOE HET ALLEMAAL BEGON.


Op een winteravond....


Guur buiten en daardoor nog gezelliger binnen, het is winter 1999. Tijd om te verpozen en na te denken, om in huis creatief te zijn. We keken samen naar de vele foto's van de laatste jaren. Toen kreeg ik de idee om onze eigen tuinboeken te maken. We waren immers al 35 jaar de gelukkige bezitters van een tuin. Dat er in al die jaren heel wat veranderd is wou ik graag op een blijvende manier vastleggen. Zo begon ik te graven in onze foto albums en in het geheugen van mezelf en mijn gezin. Af en toe kwamen we wel eens tot een discussie. Meestal brachten foto's van die tijd het antwoord. Onze tuin is meegegroeid met de behoeften en de situatie van ons gezin. En dat we al die jaren veel plezier beleefden aan de tuin is een feit. Het was en is een gezins- en leeftuin, met bomen en planten, borders en rozen. Maar er is ook een kruiden- en moestuintje en waterpartijtjes. Voor ieder wat wils dus.......Foto's werden verzameld, jaartallen nagegaan, daarna werden teksten geschreven en alles werd gebundeld. Ik werd aangespoord om een verhaal te sturen naar een tuinblad, waarin een gedeelte werd gepubliceerd. Later kon ik op de webpagina van dit tijdschrift eveneens verhalen en foto's kwijt. Nu zijn we zover dat we een eigen webpagina kunnen maken. Wat ik met veel plezier en enthousiasme doe. (lente 2003).







Geen opmerkingen: