zaterdag 26 april 2014

Een heel bijzondere zondag...


 
Laten wij vertrouwen in Gods Barmhartigheid ( Paus Franciscus)

                                                                                 
Morgen zondag 27 april 2014 worden twee pausen te samen heilig verklaard. Dit is een unicum in de geschiedenis van de Kerk. En dat er dan tegelijkertijd nog twee levende pausen zijn, maakt het buiten gewoon. 
Wie niet ziet of wil zien, dat we in een heel bijzondere tijd leven, moet nodig een bril kopen, of hem laten versterken. Er komt nog bij, dat morgen het feest gevierd wordt van de GODDELIJKE BARMHARTIGHEID.
Jezus zelf heeft in de jaren dertig van de vorige eeuw, aan de Poolse kloosterzuster, Zuster Faustina opgedragen, om met de hulp van haar biechtvader/geestelijke leider het feest aan de Kerk en de wereld bekend te maken. Jezus wil dat heel de wereld zal vernemen, hoe Oneindig Barmhartig Hij is, voor ieder van ons, zoals Hij ook voor ieder van ons is gestorven en verrezen. Zuster Faustina werd heilig verklaard door haar landgenoot, de Paus, die morgen zelf heilig wordt verklaard, Johannes-Paulus II. Jezus gaf opdracht aan Zuster Faustina een beeltenis van Hem  te tekenen, zoals zij Hem zag. 






Uit het Heilig Hart van Jezus kwamen rode en witte stralen. “De twee stralen duiden bloed en water aan.  De doorzichtige straal duidt het water aan dat de zielen rechtvaardig maakt.  De rode straal duidt het bloed aan dat het leven van de zielen is. “
“ Deze twee stralen kwamen uit de diepten van mijn tedere barmhartigheid toen mijn hart dat folterende pijn had geleden op het kruis door een speer geopend werd. Deze stralen beschermen de zielen voor de toorn van mijn Vader. Gelukkig is diegene die onder hun bescherming zal wonen, want de rechtvaardige hand van God zal geen macht over hem hebben”.blz. 71 (nr. 299)

“De mensheid zal geen vrede kennen
totdat zij zich met vertrouwen 
tot mijn barmhartigheid wendt”. blz. 71 (nr. 300)

“Wanneer je dit gebed met een berouwvol hart en met geloof 
voor een zondaar bidt, zal Ik hem de genade van bekering geven.'' 

Dit is het gebed:
"O bloed en water, dat uit het hart van Jezus stroomde 
als een bron van barmhartigheid voor ons, 
ik vertrouw op U”. blz. 52 (nr. 187)


HET FEEST VAN DE GODDELIJKE BARMHARTIGHEID
“Ik wil dat de eerste zondag na Pasen het feest van de Barmhartigheid wordt. Vraag aan mijn trouwe dienstknecht[Pater Sopocko] om op deze dag de hele wereld over mijn grote barmhartigheid te vertellen. Dat wie zich ook maar op die dag tot de fontein van het leven wendt volledige vergeving van zonden en straf zal ontvangen”. blz. 71 (nr. 300)
“Ik wil dat het feest van de goddelijke Barmhartigheid een redmiddel en een schuilplaats wordt voor alle zielen en in het bijzonder voor de arme zondaren. Op die dag staan de diepste diepten van mijn tedere barmhartigheid open. Ik stort een hele oceaan van genaden uit over die zielen die tot de fontein van mijn barmhartigheid naderen. De ziel die te biechten zal gaan en de heilige communie zal ontvangen, zal volledige vergeving van zonden en straf ontvangen. Op die dag staan alle sluizen van de hemel, waardoor de genade vloeit, open. Laat geen enkele ziel bang zijn om tot Mij te naderen, zelfs al zijn haar zonden als scharlaken. Mijn barmhartigheid is zo groot dat geen enkel verstand of het van een mens of van een engel is, in alle eeuwigheid in staat zal zijn om haar te doorgronden. Alles wat bestaat is uit de diepste diepten van mijn allertederste barmhartigheid voortgekomen. Iedere ziel zal in de hele eeuwigheid mijn liefde en barmhartigheid in haar verhouding tot Mij beschouwen. Het feest van de Barmhartigheid kwam op uit mijn diepste tederheid. Het is mijn wil dat het op de eerste zondag na Pasen plechtig gevierd wordt”. blz. 149 (nr. 699)



Zij dienden hun Heer en God, tijdens hun leven,
tot heldhaftigheid toe.
Nu delen zij in Zijn Eeuwige Liefde en Trouw.

links: Johannes Paulus II - Paus van  1978 tot 2005
rechts: Johannes XXIII -
de paus van het Tweede Vaticaans Concilie

wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: